Egy igaz magyar pap 1848 előtt |
|
|
|
2013. július 30. kedd, 08:38 |
EGY "KURUC" PAP...
A temetési ima
A kőszívű ember temetése csak egy hét múlva ment végbe. Azalatt közszemlére volt kitéve – bebalzsamozottan, mint egy fejedelem. Időt kellett engedni a számos nagy rangú ismerőknek, hogy a végtisztességtételre megjelenhessenek, a nagytiszteletű és főtisztelendő uraknak, hogy a gyászbeszédeket megírhassák, szőnyegésznek és címerfestőnek, hogy díszítményeikkel elkészülhessenek, s a főiskolai cantus praesesnek, hogy a nagy halott tiszteletére az énekkarnak egészen új harmóniákat betaníthasson.
Én sok temetést láttam életemben. Kicsiny diák koromban szép discant hangom volt; aztán három humaniorum classisnak énekszóval kellett kísérni felekezetünk minden halottját, gazdagot, szegényt egyaránt. Azért láttam gazdag temetést, szegény temetést sokat; prédikációs halottat, búcsúztatós halottat és közönséges imádságos halottat; – de én egynek a temetését sem tudnám leírni. Mert mindannyinál nem láttam egyebet, mint azokat a síró alakokat, akik a koporsó után ődöngnek, vezetve vagy magukra hagyatva; – és ez mindig egyforma látvány. A gazdag ember fájdalma csak olyan alázatos fájdalom, mint a szegény emberé, s én nem emlékszem belőle egyébre.
Annyit tudok, hogy a főtisztelendő úr gyászszónoklata igen hosszú volt. Máig is megvan valahol az archívumban, fényes, fekete papírra nyomtatva, ezüst betűkkel – s hogy az egész parentatio alatt a méltóságos asszony úgy sírt, mint akár egy szegény parasztember özvegye.
– Kisírja magát valahára a szegény baronesse – súgja az első padban ülő rangbeli urak egyike a másiknak –, életében úgysem volt szabad sírnia.
– Valóban igen keményszívű ember volt a néhai – viszonzá rá a másik. – Még azt sem engedé a nőnek, hogy egy könnycseppet ejtsen, ha valami fájt neki.
– Pedig bizony sok mindenféle fájhatott neki húsz év alatt.
– Azt csak én tudom legjobban.
– Méltóságos adminisztrátor úr legbensőbb barátja volt a családnak?
– Egy test és lélek – felelt a megszólított, elszalasztva a diskurálás által a legszebb körmondatot a főtisztelendő úr exordiumából, ki éppen a léleknek a testhez való viszonyát deríté ki a hallgatók előtt a legmegvigasztalóbban.
A méltóságos özvegy egy-egy pillanatra levette arcáról könny nedvesítette kendőjét, s nyugalmat igyekezett adni arcának.
– Még most is igazán szép asszony – súgá az egyik úr a másiknak.
– Jég közé volt téve húsz évig.
– Alig hiszem, hogy e gyászéven túl özvegyen maradjon.
A méltóságos adminisztrátor úr csak bajusza hegyét kunkorítgatta e kapcáskodó kérdésre, s azt mondá: „Hallgassuk a főtisztelendő urat, szépen beszél.”
Igaz is, hogy nagyon szépen beszélt. A homiletikában nem volt párja.
Hanem azért mégis nagyon érdekelte a rangbeli uraságokat azon kérdés tisztába hozatala: vajon miféle érdemrendek azok ott a gyászcímerek aljára festve? A méltóságos adminisztrátor úr tudott felvilágosítással szolgálni a körüle ülőknek, melyiket mikor, kitől és minő érdemeiért nyerte a megboldogult. Azokat mármost vissza kell adni. Bizony vissza kell adni.
A gyászszónoklat azonban csak véget ért, s mindenkit azon meggyőződésben hagyott, hogy ennél remekebb szónoklatot régen nem mondtak, és még sokáig nem fognak mondani halandó porhüvely fölött.
Azután következett a gyászének. A falusi templomban orgona is volt; azt is a boldogult állíttatá fel saját költségén. Az énekkar remekül adá elő, szokott praecisióval egyikét a legszebb gyászdaloknak, amit Nabukodonozor operából ismerünk… természetesen ez alkalomhoz írt szöveggel.
– Hej, ha a boldogult hallaná, hogy most őfölötte egy színházi opera kórusát éneklik, és felszólalhatna, hogy mondaná a cantus praesesnek: „Kend szamár!”
Ezt az észrevételt tevé Rideghváry adminisztrátor úr, szomszédjához fordulva.
– Talán nem szerette a színpadi áriákat?
– Nagyon haragudott, ha teátrális cikornyákat hoztak be a templomi énekekbe. Végintézkedésében pedig expresse kijelenté, hogy fölötte semmi színpadi melódiát ne énekeljenek.
– Méltóságod ismeri a megboldogult végrendeletét?
A méltóságos titokteljesen inte lehunyt szemével s orrához felhúzott bajuszával, hogy ez titok, de könnyen kitalálható.
A gyászénekkel még nem volt mindennek vége.
A katedra melletti padban három lelkész ült egymás mellett, s az ott nem ült hiába.
A második harmónia után következett a nagytiszteletű úr a szószékre.
– Vajon még a harmadik pap is fog prédikálni? – kérdé feszengve az egyik rangbeli úr a másik úrtól.
– Az a helybeli tiszteletes; az csak egy rövid imát fog mondani a sírbolt előtt.
– Áh, ez az?
Azzal a két úr oly közel hajolt egymáshoz, hogy suttogásának egy hangja se legyen elejtve a hátuk mögött ülők számára.
– Vajon „az is” nincsen itten? – súgá az egyik rangbeli úr a másiknak.
– Magam is régen keresem a nép között, de nem bírok ráakadni a szememmel.
A méltóságos úr végre mégiscsak ráakad, akit keresett.
– Ott van ni. A katedra mögötti szögletben, a falhoz simulva áll; egy kendőt tart a két kezében ajkáig emelve. Nem lát ön oda? Majd ha az a fáklyatartó hajdú megint a jobb lábáról a bal lábára fog állni, akkor meglátja mögötte.
– Ah, látom, látom; olyan se nem szürke, se nem barna ruhában?
– Az, az.
– Mondhatom, gyönyörű gyermek. Nem csodálhatni, hogy…
És aztán tovább suttogtak.
Pedig bizony kár volt nem hallgatni azt a pompás búcsúztatót, amit a nagytiszteletű úr felolvasott, mert ha az első gyászbeszéd remeke volt a dialektikának és prozódiának, úgy ez pályakoszorús példánya volt a poézisnek, megragadó képekkel és hasonlatokkal, s könnyekre indító trópusokkal, sőt költői citátumokkal vegyest, klasszikus és újkori auktorokból. Mely szép bevezetés után következett a személy szerinti elbúcsúztatása a fáklyákkal körülragyogott halottnak, s ha valahol, itt tanúsítá a nagytiszteletű úr mélybelátását; oly korrekt sorozatban búcsúztatván el a néhait az egymás után következendő excellenciás és kegyelmes, nagyméltóságú, méltóságos és nagyságos, tekintetes, nemes, nemzetes és vitézlő, főtisztelendő, nagytiszteletű, tisztelendő és tiszteletes, nagyérdemű, érdemes, becsületes és tudós uraktól és azoknak asszonyságaitól, fi- és leányágon lévő sarjadékaitól, hogy egyetlen tévedést nem ejte, mely súlyos neheztelést vonhatott volna maga után; sőt mindegyik kiváló egyéniségnek, később egy konzorciumba foglalt kollektív csoportozatoknak oly találó és helyesen választott búcsúmondatokat adott át a megboldogult nevében, amikkel azok rangbeli igényeik szerint meg lehetnek elégedve.
Midőn a nagytiszteletű úr az elsoroltak között annak nevéhez ért, –
„ki bujdosol mostan távol északi hazánknak hólepte mezőin, száz és száz mérföldnyi távolban szülötte hazádtól, s az éjszaki fény ragyogása mellett gondolsz a szerető atyára, ki már onnan felülről néz le reád…” –
akkor a két rangbeli úr úgy vette észre, hogy a barna ruhás leányka ott a szögletben azt a fehér kendőt egész szeméig emelé.
– Szegényke… – súgták egymásnak. – (Azt ugyan nem látod te többet!)
Végre az is elmúlt; vége lett éneknek, gyászbeszédnek, búcsúztatónak; tizenkét hajdú, forgótól tarsolyig díszruhás, vállára emelé a pompás koporsót, a ház legelőkelőbb barátai emelték a gyásztakaró nehéz bojtjait; az adminisztrátor kezét nyújtá a gyászos özvegynek, s megindult a menet a templomból a családi sírbolthoz.
Még egy rövid szertartás volt hátra.
Amidőn a koporsó örök nyugalma helyére letétetik, egy végső ima mondatik el fölötte – bevett szokás szerint a helybeli lelkész által.
Sokan kíváncsiak legalább alakjára nézve ismerni az öreg kurucot, ahogy tiszteletes Lánghy Bertalan uramat tisztelni szokták heves magaviseletéért.
Úgy szokott beszélni az öreg a szószéken, mint Abraham a Santa Clara, a megyegyűléseken pedig mint „nagybotú” Lőrinc.
Jól volt intézve, hogy csak egy imádság bízatott rá, mert ha búcsúztatóját végezte volna a megboldogultnak, azt az élve maradtak majd nagyon megemlegették volna.
A harmadik énekszó után helyet adtak a lelkésznek a sírboltajtóval szemben, s ő fövegét levéve fejéről, megállt az emberektől körülfogott téren.
Nagy, kopasz homlokát gyér, göndör fürtök folyták körül, egészen fehér fürtök; arca simára volt borotválva, akkori egyházi viselet szerint; erős, sűrű szemöldökei, a villogó, sötét szemek fölött merész, határozott kifejezést adtak arcának.
Ott összetevé kezeit, és elkezdé az imát.
„Minden élőknek és holtaknak igaz bírája, nagy Isten!
Hallgasd meg ez órában a mi könyörgésünket…
Íme, ragyogó földi pompával közeledik a te szolgáid egyikének hamva márványüregéhez, míg lelke ugyanakkor meztelenül, reszketve, haloványan áll a csillagok határán és bebocsátást kér az égbe…
Mik vagyunk mi, hogy ilyen fénnyel távozunk a világból – holott a férgek a mi testvéreink, s a göröngy a mi anyánk…
Egyetlen jótettnek emléke jobban világít miutánunk, mint ezer fáklyának lobogása; s a honfiak néma áldása jobban ékesíti koporsónkat, mint minden címerek és érdemrendek.
Óh, én uram, légy irgalmas azokhoz, akik életükben az irgalmat nem ismerték soha.
Ne kérdezd az előtted reszkető lélektől fölöttébb szigorún: »ki voltál? ki kísért idáig? mi hangzik onnan alulról utánad?«
Ne engedd a földi párát tovább hatni a föld felhőinél; legyen az átok vagy magasztalás. Te magasan állsz mindazok fölött.
Mert ki védné meg, ha nem a te végtelen irgalmad a föld hatalmasát, midőn dicsőségéből levetkőzve előtted áll és rettentő kérdéseidre felel:
– »Segítéd-e a nyomorultat?
– Nem!
– Fölemelted-e az elesettet?
– Nem!
– Oltalmazója voltál-e az üldözöttnek?
– Nem!
– Hallgattál-e a kétségbeesők könyörgéseire?
– Nem!
– Törülted-e le a szenvedők könnyeit?
– Nem!
– Kegyelmeztél-e a meggyőzötteknek?
– Nem!
– Szeretettel fizettél-e a szeretetért?
– Nem! nem! és mindörökké nem!«
És ha kérdezed a föld hatalmasától, ki fegyvertelenül áll előtted: »mire használtad a hatalmat, amit kezedbe adtam? boldogítottad a milliókat, akik rád voltak bízva? építettél-e az utókor számára, mely tőled várta jövendőjét? igazán szolgáltad-e hazádat vagy porban csúsztál idegen bálvány előtt? éltél-e a te nemzetednek vagy eladtad annak oltárait, melyen az én nevemnek áldozatai füstölögtek?« Mit feleljen akkor? Kihez forduljon akkor? Mely címerével, mely érdemjelével takargassa be keblét akkor? Kit híjon segítségül, kit patrónusául? Mely király, mely császár védelmezi meg őt ottan, ahol sár és hamu minden arany, melyből korona készül?…” –
…A pap arca kipirult, és termete fölmagasodott, gyér hajfürtei, mintha repülni akarnának vele, lebegtek megrázott feje körül; a teljes című gyülekezet háta borsózott a hallottaktól.
– „…Óh, uram – folytatá a pap imáját –, gyakorolj irgalmat az igazság helyett! Ne tekintsd, mi volt a halandó ember, de számítsd be neki azt, hogy homályban élt, nem látott téged.
Ne vesd mérlegre hibáit és botlásait; számítsd be neki, hogy ő hitt abban, hogy jót cselekszik, amidőn vétkezik.
Bocsáss meg neki az égben; valamint azok megbocsátnak neki, akik ellen vétkezett itt a földön.
Törüld el munkáinak emlékét, hogy ne legyen, amiről reá visszaemlékezzenek.
S ha bűnhődnie kell a vétkezőnek, óh uram! ha engesztelhetlen vagy egy bevégzett élet rossz művei iránt; ha nem bocsátod magad elé súlyosan terhelt lelkét megtisztítlanul, add, hogy legyen az ő vezeklése az, hogy lelke, mely most már mindent világosan lát és nem tükörből többé, térjen vissza a földre és szállja meg gyermekeit, hogy mindaz, ami az apának bűne volt, forduljon meg és legyen a fiakban erény és dicsőség; add, hogy a haza földje, mely koporsója volt, amíg élt, legyen ringató bölcsője, midőn halva fekszik benne!
Hallgasd meg, uram, a te szolgádnak imáját. Ámen…
A kripta vasajtajának dördülése zárta be a ceremóniát.
A publikum, mely értette vagy nem értette a dörgedelmes szavakat, tökéletesen meg volt elégedve a látottakkal és hallottakkal. A gyászkíséret megtért a kastélyba; úri rendnek, diákoknak, cselédeknek külön termekben volt terítve az asztal; ki-ki sietett bevégzett kötelessége után a természet követelményeinek eleget tenni.
A vén pap leghátul maradt, s midőn mindenki a kastély felé rohant, megfogva annak a barna ruhás leánynak a kezét, egy mellékúton másfelé került.
Az ő számára hiába terítettek a kastély dísztermében.
Jókai Mór: A kőszívű ember fiai
Hatvan perc! A temetési ima Tallérossy Zebulon Két jó barát A másik kettő Mindenféle emberek A bakfis A zsibárus Női bosszú Az aláhúzott sorok A kézfogó napja Az első lépcső „ama” magaslathoz Tavaszi napok Az érem másik oldala Akik igazán szeretnek A vérvörös alkony Az a harmadik Elöl víz, hátul tűz Egy nemzeti hadsereg A szalmakomisszárius Az első tandíj A betyár A Királyerdőben A haldokló ellenfél hagyatéka Napfény és holdfény Sötétség Mindenváró Ádám Sorsát senki sem kerülheti el Egy magányos lovag Párharc mennykövekkel Zenit Az eldobott lélek Ephialtes Perhelia Régi jó barátok Nadír A nem mutatott levél Egy ember, akit még eddig nem ismertünk A túlvilágról A kőszívű ember előtt A börtön távirdája Az első tőrdöfés A fejgörcsök napján A tőr hegye letörve A kőszívű ember felel A kérő Comedy of errors A szenvedések kulcsa Húsz év múlva Végszó
|
LAST_UPDATED2 |
Babits Mihály: Petőfi Koszorúi |
|
|
|
2015. március 03. kedd, 12:34 |
Babits Mihály: Petőfi Koszorúi
"Avagy virág vagy te hazám ifjúsága"
Hol a szem, szemével farkasszemet nézni? Ki meri meglátni, ki meri idézni az igazi arcát? Ünnepe vak ünnep, s e mái napoknak Szűk folyosóin a szavak úgy lobognak, mint az olcsó gyertyák.
Szabadság csillaga volt hajdan a magyar, de ma már maga sem tudja hogy mit akar: talány zaja, csöndje és úgy támolyog az idők sikátorán, mint átvezetett rab a fogház udvarán börtönből börtönbe.
Ki ünnepli ŐT ma, mikor a vágy, a gond messze az Övétől, mint sastól a vakond avagy gyáván bújik, s a bilincses ajak rab szavakat hadar? Csak a vak Megszokás, a süket Hivatal hozza koszorúit.
Óh vannak, koszorúk, keményebbek, mint a deszkák, súlyosabbak, mint hantjai kint a hideg temetőnek!... Kelj, magyar ifjúság, tépd le a virágot, melyet eszméinek ellensége rádob emlékére - kőnek!
Kelj, magyar ifjúság, légy te virág magad! Nem drótos fűzérbe görbítve - légy szabad virág szabad földön! hogy árván maradva megrablott birtokán mondhassa a magyar: "Kicsi az én szobám, kicsi, de nem börtön!"
Avagy virág vagy te?... légy virág, légy vigasz! Legyen lelked szabad, legyen hangod igaz az Ő ünnepségén: Koporsó tömlöcét akit elkerülte, most hazug koszorúk láncait ne tűrje eleven emlékén!
|
LAST_UPDATED2 |
Vörösmarty Mihály: MIT CSINÁLUNK? |
|
|
|
2009. november 13. péntek, 07:24 |
Vörösmarty Mihály
MIT CSINÁLUNK?
Mit csinálnak Magyarhonban? Esznek, isznak és danolnak. Semmi baj sincs? semmi gondrém, Hogy majd érte meglakolnak? Van biz itt baj; de hiába Enni csak kell az embernek; S inni hogy ne kéne, ahol Oly dicső borok teremnek; Csakhogy aztán, Majd ha ember kell a gátra. Korhely-gyáván Ne maradjon senki hátra.
Mit csinálnak Magyarhonban? Esznek, isznak, álmodoznak. Semmi baj sincs? semmi gondrém, Hogy az álmok megszakadnak? Van biz itt baj; de hiába, Olyan édes álmodozni! S néha tán jobb, mint fejünkkel Faltörősdit játszadozni: Csakhogy aztán, Majd ha ember kell a gátra, Álmos-gyáván Ne maradjon senki hátra.
Mit csinálnak Magyarhonban? Esznek, isznak, gondolkoznak. És miről az istenadták? Hogy tán élni kén' a honnak! Kár biz az; de már hiába, Gondolatnak nincsen gátja, És ha úgy van, amint mondják, Gondolat a tettek bátyja: Csakhogy aztán, Majd ha ember kell a gátra, Méla-gyáván Ne maradjon senki hátra.
Mit csinálnak Magyarhonban? Esznek, isznak, hadakoznak. Szörnyűség! - No nem kell félni, Csak szavakkal kardlapoznak. Kár a szóért; de hiába, Szóból ért a magyar ember, S gyakran a szó dolgokat szül, Gyakran a szó éles fegyver: Csakhogy aztán, Majd ha ember kell a gátra, Nyelves-gyáván Ne maradjon senki hátra.
Mit csinálnak Magyarhonban? Esznek, isznak s tán dolgoznak? Félig-meddig: mert nem tudják, Másnak lesz-e vagy magoknak. Ennyi is kár; de hiába, Munka jobb a koplalásnál, S jobb az edzett kar, ha ép vagy, Mint ha selymen sántikálnál. És hogy aztán, Majd ha ember kell a gátra, Gyenge-gyáván Ne maradjon senki hátra.
Mit csinálnak Magyarhonban? Szőnek, fonnak és akarnak - Tán vakarnak? semmi tréfa! Posztó is kell a magyarnak. Hát takács-e a magyar nép? Nem szégyenli a vetéllőt? Semmi baj! tán összefűzi, Amit a sors egybe nem szőtt: Csakhogy aztán, Majd ha ember kell a gátra, Gépi-gyáván Ne maradjon senki hátra.
És, pedig - mit is beszéltem? A vadásznak jó a cserje; A költő hadd álmodozzék; A kovács a vasat verje. Minden ember, amihez tud, Ahhoz lásson télen, nyáron, S a paraszt borbély helyében Úr szakállát ne kaszáljon. És hogy aztán, Majd ha ember kell a gátra, Aki hitvány, Félre tőlünk, menjen hátra!
1844. október - november 10. |
LAST_UPDATED2 |
Petőfi versek zene/énekszóval |
|
|
|
2015. március 12. csütörtök, 06:27 |
-
Türelem, te a birkák s a Szamarak dicső erénye, Tégedet tanuljalak meg? Menj a pokol fenekére! Hogyha mint koldús járod be A ...
-
Mit ugattok, mit haraptok Engemet, hitvány ebek! Torkotokba, hogy megfúltok, Oly kemény koncot vetek. Nyirbáljatok üvegházak ...
-
Még nyílnak a völgyben a kerti virágok, Még zöldel a nyárfa az ablak előtt, De látod amottan a téli világot? Már hó takará el a bérci ...
-
-
Falu végén kurta kocsma, Oda rúg ki a Szamosra, Meg is látná magát benne, Ha az éj nem közelegne. Az éjszaka közeledik, A világ
-
Petőfi vándorszínház Ferenczi György, a Rackajam és a Kossuth szakállas honleányok által bemutattatik: A költő utazása....
-
Ki vagyok én? nem mondom meg; Ha megmondom: rám ismernek. Pedig ha rám ismernének? Legalább is felkötnének. Nincs a ...
-
Ferenczi György és a Rackajam, Gödör-klub, Budapest, 2010.03.08.
-
Ferenczi György és a Rackajam a Magyar Rádió MR2 Akusztik című műsorában. Vendég Bársony Bálint.
-
Ki vagyok én? nem mondom meg; Ha megmondom: rám ismernek. Pedig ha rám ismernének? Legalább is felkötnének. Nincs a ...
-
Lenézik a szegény költőket Ez elbizott, kevély urak, Kik a megyék s ország gyülésén Fényes szerepet játszanak. Pusztulj az útból ...
-
Milyen lárma, milyen vígadalom! Mi légyen ez? talán lakodalom? Nem a biz a; fiatal vitézek Látogatták meg ezt a csapszéket.
-
Süvölt a zivatar A felhős ég alatt; A tél iker fia, Eső és hó szakad. Mi gondunk rá? mienk A konyha szöglete. Kegyelmes jó urunk ...
-
-
Nem Pesten történt, amit hallotok. Ott ily regényes dolgok nem történnek. A társaságnak úri tagjai Szekérre űltek és azon ...
-
Nem Pesten történt, amit hallotok. Ott ily regényes dolgok nem történnek. A társaságnak úri tagjai Szekérre űltek és azon ...
-
Lamberg szivében kés, Latour nyakán Kötél, s utánok több is jön talán, Hatalmas kezdesz lenni végre, nép! Ez mind igen jó, mind ...
-
zene képekben versre szeptember végén rackajam ferenczi.
-
Vén torony áll a rónaság felett... Letûnt századba visz a képzelet. Kevélyen néztek hajdan e falak, Mert ormukon szent jelt ...
-
Fürdik a holdvilág az ég tengerében, Méláz a haramja erdő közepében: Sűrű a füvön az éj harmatozása, De sűrűbb két szeme ...
|
LAST_UPDATED2 |
2015. március 13. péntek, 18:31 |
Máczius örökködike dalok március tizenötödikére
|
|
|
|
|
|
Döbrentei Kornél
Átpingált március
Uramisten, mennyi csapodár kokárda, nemzeti színre játszik a régi gárda, s míg jó szokás szerint törvényt tisztelni int, cinkelt pakliból oszt, nem veszhet a parti, minden gesztenyét magának kapar ki, meghamisul s tisztátalan lesz az ünnep, hogy cafrangos hazafiként előtűnnek: renegát hontiprók, sorsunkba rondítók, a vörösen fújtató, demokratikus terrorlegények, meghitt jelszavuk a kuss tegnapi kardlapozók, a halállisták ihletői, és a larpurlar szadisták, az ultrabal lator, s vadbarom vallató, testvércsiszár spicli, magyarkodnak bátran, és más gonosztevők, bírói talárban. Egy ünnep sem az engedélytől nemzeti, a hatalom kegye csak lezüllesztheti, nagy hazugság, kis nép fölkelésünk dicsét most haynau-utódok kezdik zengeni, s a húsos kondért köréből nem egedi a kiváltságban dús, exkluzív csőcselék; népet hergel, szárazon tartva lőszerét, s abban is biztos ám marad hitbizomány ez a 301-es parcella-ország, átfestett frázisaik körülhordozzák, mint véres kardot, mely egy táborba várna, inkább a tűzharc: Jan Palach főnix-lángja- maszlag és gumibot, mi nekünk kijutott a végső kenetet trágyadombon várva, Uramisten, mennyi csapodár kokárda.
http://www.dinnyes.com/nyit/dinnyes_cd/
marczius_orokkodike/marczius_orokkodike.html
Petőfi Sándor 1848-as kokárdája (kívül piros)
|
|
LAST_UPDATED2 |
Erdélyi János: Magyar közmondások könyve - 7. |
|
|
|
2015. január 14. szerda, 08:42 |
200 éve született Erdélyi János költő, kritikus, esztéta, filozófus, akadémikus.
ERDÉLYI JÁNOS: MAGYAR KÖZMONDÁSOK KÖNYVE
810.
Kinek kinek az ő bibéje fáj. M.
811.
Nem találtad el a bibéjét.
"Bibe" gyermeknyelvből vett szó, jelent fájós részt, bajt, gyenge oldalt. Eredetileg bibi. Gyermeknyelv az, melyet a dajkák terjesztenek el, midőn könnyebben kimondható szókat használnak az irodalmi szók helyett. E czélból az ős gyök, mely rendesen egy tagu, megkettőztetik. Ilyen sok fog előjőni a közmondásokban: bibi, papa, kaka stb.
812.
Biblia is csak hat betüből áll.
Biblia közmondásilag jelent olyat is, mivel az ember szivesen foglalkozik, miről szivesen beszél, p. iszákosnak kancsó a bibliája, másnak a trágár beszéd stb.
813.
Beszéljünk a bibliából.
Azaz fordítsuk másfelé a beszédet, mely talán komolysága miatt elvileg valakit bánt. Mintha mondatnék: ne politizáljunk, hanem szóljunk az eszem iszomról, stb. Tehát ironia.
814.
Paraszt ember bibliája a "hiszek egy isten."
815.
Bibor, bársony, vendégség: jobb egy napi egészség. BSz.
817.
Akár a bibor.
"Akár" magában jelenti: "olyan mint."
818.
Uri bicsak, fa nyele. D.
Össze nem illők.
819.
A bicska is kinyilik tőle.
Rosz borra mondják.
820.
Félre bicsak, hadd taszítsak.
821.
Igen feni a bicsakját. Cz.
Igen készül valamire.
822.
Bicsaklik már, öreg a legény.
823.
Szénára szokott bika eljön holnap is. D.
824.
Öklelős bikának széna a szarván. K.
825.
Buzában a bika, csak a farka áll ki.
826.
Bika alá borjut tesznek.
Azon esettől, mikor valamely férfi nyakára gyermeket visznek.
827.
Bika alatt borjut keres.
Fösvényre mondják; Szirmay pedig egyenesen az ügynökre viszi.
828.
Kölesben a bika.
Ezzel csufolják a turaiakat Szabolcs megyében, minek valami helyszerü jelentése előttem ismeretlen.
829.
Cséppel a bikát.
Ugy hiszik, hogy ha cséppel verik meg a szénára szokott bikát, többet vissza nem jő. – Egyébiránt azt teszi: el kell verni a latrot.
830.
Szabad neki, mint a falu bikájának.
831.
Busul mint a kivert bika. Busul mint a magán maradt bika.
832.
Bömböl mint a bika.
Nagyon siró gyermekre mondják.
833.
Bikapénz.
Ha tarokjátékban egyik fél se nyer, ezt mondják bikapénznek.
834.
Letette a bikapénzt.
Férfiak birsága, mit a megesett leánynak kell fizetniök. E birság néha pénz, néha bot.
835.
Bikavér.
Igy nevezik az erős veres bort, példaul az egrit.
836.
Billeg, ballag, meg-megáll.
Juhászélet föstése. – Mondják olyanra, ki restül forog a dologban.
837.
A bimbóbul virág lesz.
838.
Terepes rózsák is apró bimbókbul erednek. Cz.
839.
Olyan mint a bimbó.
Példaul a kis gyermek; fiatal gyöngéd arcz. A gyermek mint a bimbó, gömbölyü, Feddhetlen és ránézni gyönyörü.
840.
A ki birja, az marja. (2253.)
Erősé a hatalom.
841.
Vén birka eléli a takarmányt s kikeletre hal meg.
842.
Birkaképü.
Ostoba, gyáva kinézésü.
843.
A jó lelkisméretnek nem kell itélő biró.
844.
Senki sem lehet biró a maga ügyében.
845.
Kíki kegyes biró magának.
846.
Rosz biró, ki ajándékra néz. Cz.
847.
Ha biróvá lettél, félre a komasággal.
848.
Okos biró a részeget józan korában bünteti.
849.
Molnárbul lett biró. (4686.)
Azaz lelkismeretlen.
850.
Ha biróvá lettél, ne hagyj arany irt kenni kezedre.
851.
Neki a biró is csak fity.
853.
Azt is tudja, hanyat tojt a biró tyukja.
854.
Azt sem tudja, ki most a biró. D. (5031.)
855.
Biró kocsisa sem kevélyebb nála.
856.
Biró leánya.
Azaz kevély leány.
858.
Kiki magával hordja a kisbirót.
859.
Biró hátán.
Azaz nagyábul végzett valami, p. biró hátán vágott dohány, biró hátán tört só.
860.
Szerelem és harag nem igaz birák.
861.
Görbe kezüt szeretnek a birák.
862.
Reá szorultak mint a jó biróra.
863.
Sorba megy mint a falusi biróság.
865.
Ritkán válik tudóssá, kire birsággal vetik a leczkét. K.
866.
Ki hol bizik, ott hizik.
867.
Bizd el magad, ha szégyent akarsz vallani.
868.
Ki elbizza magát, könnyen megszégyenül.
869.
Bizhatni benne, mint nádkerítésben, mely kétszer van megkorczolva.
870.
Nem lehet erőtetni a bizodalmat.
872.
Bizonyost bizonytalanért el ne hagyj.
873.
Nem kell ott bizonyság, hol maga szól a dolog. Cz.
874.
Bizonyos mint a halál.
876.
Fogas bizonyság.
Azaz erős. Innen Kovács Pálnál: nem huzta ki fogát ennek a bizonyságnak vagyis: nem gyöngítette meg.
877.
Bocskorhoz fa pálcza. Cz. (2615.)
Egymással összeillők.
878.
Bocskorának tákja nem leszek.
Nem leszek nálam alábbvalónak szolgája.
879.
Csisz el, csosz el, bocskor.
Öregre mondják, kinek már bocskora is alig van. Hát most hogy megöregedtem, oda! A bocskorom azt csoszogja, oda! Csisz el, csosz el a templomba, Onnan meg a koporsóba. Népd.
880.
Lábhoz szokott bocskor jobb a legujabbnál.
881.
Bocskorban kell keresni és csizmában költeni.
882.
Felkötötte a telekes bocskort.
Kevély.
883.
Eloldzott a bocskorszíj. (77. 2491.)
Nincs rendben a beszéd; hazudság van benne.
884.
Isten hozzád, bocskor!
885.
Szájas mint a telekes bocskor.
886.
Kinek csizmája nincs, bocskort kössön.
887.
Tüszög mint bocskor, mikor nagy a por.
888.
Utczu bocskor! ne tüszögj. Cz.
889.
Utczu bocskor! meg ne mocskolj.
890.
Hegyes mint a harmathasitó tót bocskor D.
891.
Bocskoros.
Gunyneve nem rég multban nálunk az alsó rendü, semmivel nem biró, nemességnek.
892.
Hozz uram isten, csak ne bocskorost.
Mikor cseléd vagy gyermek befut és jelenti hogy jő valaki a házhoz, ezt szokták mondani.
893.
Mást beszél Bodóné, mikor a bor árát kérik.
Bodóné, ha megszólítá a korcsmáros hogy fizesse meg a bor árát, ugy szinlé mintha nem is hallaná, mit kér, és másra fordítá a beszédet. – Innen, ha valakinek gyönge oldala érintetik, s ő más egyébrül kezd szólani, e km. van helyén ellene.
894.
A bodzafának is köszön.
Vénekről mondják, kik rövidlátás miatt már nem tudják egymástól jól megkülönböztetni a tárgyakat.
895.
A büröktől a bodzáig. (1701.)
Kevés tér, azaz kevés tapasztalás.
896.
Az én kardom sem bodzafa.
897.
A bogácskoró is elbizta magát, mikor a tölgyfa leányát megkérte.
898.
Sok bogár gyül ott össze, hol sok a tej. Cz.
900.
Bogara van.
Szeszélye van, különcz, rögeszmés. Német: Er hat Grillen.
901.
Én sem származtam a bogaraktól. BSz. (3105.)
902.
Bogárból féreg.
Ártatlanból ártalmas.
903.
Bogár bujt a seggibe.
905.
Akár a bogár. Fekete mint a bogár.
907.
Sok petrenczéből válik a jó boglya.
908.
Ritka rend, sürü boglya.
Azaz derekasan végbe vitt munka.
909.
Igaz barátságot bográcsban nem főzik. Cz.
910.
Hamar nő, ragadós is a bojtorján. P.
911.
Tökre hány bojtorjánt.
Hasztalant mivel.
912.
Ragad mint a bojtorján.
913.
Csont a boka.
Azaz érzékenyen esik valami, mikép bokán mindjárt csontot ér az ütés.
914.
Csonttal üti bokáját. P.
915.
Megüti bokáját.
Lakolni fog érte.
916.
Összeüti bokáját.
Mikép tánczban, azaz vigan van.
917.
Szél verje össze bokáját.
Azaz akaszszák fel.
919.
Tüskén, bokron keresztül.
920.
A bokor a tolvajt is befogadja.
921.
Minden bokor szállást ad.
Igy jellemzik a kikeleti s nyári időt.
922.
Félre bokor, jön az erdő.
923.
Nyul ezredesnek/vitéznek bokor a mezeje./vára.
924.
Mikor isten nyulat teremtett, bokorról is gondoskodott. (3100.)
925.
Bokorral együtt lövik a nyulat.
926.
Kiugratni nyulat a bokorból.
Világosságra hozni valamit.
927.
Nem minden bokorban lelni párját.
928.
Jobb neked a nagy bokor mellett.
Franczia: Il faut se tenir au gros de l' arbre.
929.
Bokorból ugrott ember. M.
Ismeretlen, uj ember. Pázmánnál még erőteljesebben: Bokorból kiugrott nem tudom ki.
930.
Fél minden bokorzörgéstül.
931.
Mint a bokrot, minden veri.
932.
Szidják mint a bokrot.
933.
Bokros (baj, bánat, foglalatosság).
|
2015. január 14. szerda, 08:52 |
NAGY LAJOS
A ZSIDÓ
A zsidó, miként azt egy Darwin nevű angol zsidó kimutatta, a majomtól származik. Ezért van az, hogy a zsidó utánozza a keresztényt, s ezáltal a gyanútlan embert, faját s erkölcsét illetőleg gyakran megtéveszti.
A zsidó termete hosszúkás és kerek, magassága egy méter és ötven centi és egy méter és kilencven centi között váltakozik, már aszerint, amint a kis Kohnról, vagy a dromedár Jakabról van szó. Szélessége néha ennél is több. A zsidó válla csapott, fülei elágazók, lábai karikásak, amelyiké nem, az csal. Mivel pedig a zsidónak kedvenc faji szokása a csalás, manapság már több egyenes lábú és szabályos fülű zsidót látunk, mint görbelábút. Törvényhozási intézkedésre van e tekintetben is szükség.
A zsidó a föld minden táján található, részint szabadon, tehát vad állapotban az utcán és a kávéházakban, részint az ember által megszelídítve: internáló táborokban. Hazánkban fordul elő legsűrűbben, nyilván azért, mert az itteni éghajlati viszonyok a legkedvezőbbek fejlődésére. A botbüntetésről szóló nemzeti törvényünk éppen az éghajlati viszonyok megváltoztatását célozza, amennyiben a természetes csapadék pótlására még mesterséges csapadékról is gondoskodik a zsidók számára.
A zsidó libahússal, sólettel és retekkel táplálkozik, tehát húst is, növényi eledelt is fogyaszt, azaz vegyes táplálkozású. Kártékony volta már ebben is megnyilvánul, mert táplálkozása által elvonja az ember elől a libát, a babot és a retket. Tisztességes zsidó csakis füvet és kvarcot eszik. Ezért nem igaz az, amit Friedrich István és más "keresztény" vallású előkelőségek mondanak, hogy vannak tisztességes zsidók is.
A zsidó kedvenc szokása a kereskedés. De kereskedésen felül majomtermészete folytán az ember valamennyi ténykedését elleste és utánozza. Így tudománnyal is foglalkozik (Ehrlich, Einstein, Pikler, Goldziher), költ (Heine), ír (Zangwill), zenét szerez (Bizet, Goldmark), föltalál (Nobel), utazik (Stein) stb., stb. De ezek csak a fölületes szemlélőt tévesztik meg, aki azonban az igazat a hamistól meg tudja különböztetni, az látja a nagy különbséget a fölsoroltak és például: Csarada, Timon, Kajuch, Kmetty, Vozáry, Bellaaghné és Kmoskó között.
A zsidó, ha a majomtól származik is, azért tulajdonképpen báránybőrbe bújt farkas, sőt ereiben tigris- és hiénavér is csörgedez, ami, eltekintve e faj erkölcstelenségét, éppen nem csodálatos.
A zsidónak erényei nincsenek, mert ha gyógyít, ezt a honoráriumért teszi, ha tanít, ez a fizetésért van, ha ingyen gyógyít, akkor látszatot akar kelteni, ha elment a háborúba, ezt azért tette, mert muszáj volt neki, különben bezárták volna, ha elesett, ezt biztosan nem szándékosan tette, hanem elszámította magát. Csakis bűnei vannak a zsidónak. A zsidó idézte elő a világháborút, ő okozta annak az egyik fél által való elvesztését, a másik fél által való megnyerését, különben egészen biztos, hogy a háború remis-vel végződött volna, azaz egyenlő hadállásban abbahagyták volna a küzdő felek, és a díjon osztozkodtak volna. A zsidó csinálta a forradalmakat és a bolsevizmust, ő vezette félre és mételyezte meg az orosz nemzeti keresztény Lenint, a zsidó csinálta a drágaságot, a nagy hideget, a szénhiányt, a nyári negyvenfokos meleget, az éhínséget és a spanyoljárványt. Szerintem helyesen sem spanyol- hanem zsidójárvány ennek a neve. Az a zsidó pedig, aki spanyoljárványban meghalt, csupán a keresztény spanyolhalottakat utánozta, nem tudván ellenállni letagadhatatlan és fönt már méltatott majomtermészetének.
1922
NAGY LAJOS
KÉPTELEN TERMÉSZETRAJZ ÉS MÁS KARCOLATOK
TARTALOM
|
LAST_UPDATED2 |
2015. január 13. kedd, 07:13 |
-
-
-
-
-
-
Egy 1967-ben készült gyönyörű dalt ajánlok, az utolérhetetlen MIKES ÉVAelőadásában! NON-PROFIT VIDEO!
-
-
-
-
Mikes Éva a 60-as évek táncdalénekese.
-
Mikes Éva idén lenne 70 éves. A következő slideshow válogatás az általam legjobban kedvelt számaiból. Bővebb információ: ...
-
Majláth Júlia – Fülöp Kálmán Hiszek, hiszek végre én is hiszek! Örömtüzet gyújt bennem a szó: Szeret! Szeret! Biztos már, hogy ...
-
-
-
Jótékonysági koncert 2011 Tamási. A Retró Trió előadásában látható a Dunaparti ház,Mikes Éva emlékének adózva.
-
-
AKI MEGÉRT,SENKI SINCS TALÁN...(SAJÁT SZERKESZTÉSEM) KÉPEK A GOOGLE-BÓL. A DALT A YOU TUBE-RÓL ...
-
-
archiv retro nosztalgia magyar.
-
|
2015. január 14. szerda, 10:08 |
Hírlevél |
BORN GERGELY
előadása:
„PÁVATITKOK” FÖLDÖN S ÉGEN
- Csaba királyfi görög földön
Kezdési időpont: 2015. január 15. csütörtök, 18 óra
Helyszín: Két Hollós könyvesbolt,
1081 Kenyérmező u. 3/a. telefon: 299-0032
A SZERVES MŰVELTSÉG LEGJOBBJAINAK
LEGFRISSEBB KUTATÁSI EREDMÉNYEI DVD-N!
ARADI LAJOS:
BORN GERGELY:
dr. TÓTH ZOLTÁN JÓZSEF:
GÉCZY GÁBOR:
KISS MAO-TUN ISTVÁN:
KOCSIS G. ISTVÁN:
MOLNÁR V. JÓZSEF:
RAFFAY ERNŐ:
PAP GÁBOR:
SZÁNTAI LAJOS:
TÓTH FERENC:
ÉS EZEK CSAK A LEGFRISSEBB ELŐADÁSOK FELVÉTELEI!
A RÉGEBBIEKET KÖNYVESBOLTUNK POLCAIN TALÁLJA MEG!
|
|
Igaz, jó magyar ember, 2015. - Kubínyi Tamás |
|
|
|
2015. január 14. szerda, 10:31 |
Áldott 2015. Új Esztendőt kívánok minden kedves Olvasómnak!
műveleti terület
Ez az év a tanulás, felismerés, megvilágosodás ideje, ami alatt készülnünk kell a még nagyobb megpróbáltatásra, mert csak azok maradhatnak meg a Jóisten szolgálatában, akik felismerik teremtettségük célját, és itt a földi életben részeseivé válnak az Isten Tervnek, felvállalják a küzdelmet a Gonosz ellen. A mi kereteink adottak, a Kárpát-medencei magyarság az emberiség legősibb hagyatékának letéteményese. A kirajzásnak, az emigrációnak, a világ minden pontján fellelhető magyar diaszpóráknak akkor van értelme, ha megmarad magyarnak, ápolja hagyományait, és ebből kisarjad egy újabb és újabb nemzedék, amely az idegen közegben kivívja a magyar másság tiszteletét.
Ha már marslakónak minősítettek bennünket az Új Világban, akkor maradjunk is meg annak: minden nemzettől különböző becsületes és szorgalmas, más észjárású, a dolgokat magasabb összefüggésből is látni és láttatni képes egyszerű embernek. A magyarsággal sok nemzetet beojtottunk, és míg bennük cseppnyi vérünk folyik, ők is mássá válnak, kapcsolatba kerülnek a Vízözön előtti magas kultúra hagyatékával, és megértik, a profit világában csak az maradhat meg embernek, aki túl tud lépni önemésztő célján, a nullák szaporításán, és ha már csak kettes számrendszerben tud gondolkodni a világ, akkor legalább eljut a nagy egyesig, az Egység megértéséig. Mert mindannyian egyek vagyunk, a Világmindenségben keletkezett Napunkból szakadt ki a Föld, és mi mindannyian Földanya szülöttjei vagyunk. Túl kell lépnünk az önzés korlátján, nem önmagunkért, hanem egymásért, családunkért, törzsünkért, nemzetségünkért, nemzetünkért kell élnünk, hogy besimulhassunk az emberiség nagycsaládjába, és ott megtaláljuk helyünket.
Tanulnunk kell az elmúlt esztendő tapasztalatából, erényeinket is hibáinkat felismerve tudunk valós önértékelés alapján elindulni 2015-ben. Európa legtöbb tévét néző országaként valamennyien részesei, leginkább szenvedői vagyunk a nagy médiatransznak. A központi akarat szükségszerűen béklyóban tartja a nemzetet. Statisztikai értelemben vett döntő többségünk agyát minden nap feltöltik másnapi saját szubjektív véleményével, melyet hangoztat is az átlagember, és szavazatával, a leginkább analfabéták aláírásából ismert négy évente begyűjtött ikszével elhitetik, hogy jogaival szabadon élő ember. Közben egyre többen vannak a bizonytalanok, akik már nem dőlnek be a politikai rendszer hamisságának, mert nem találják meg benne önmagukat, csak a harácsoló képviselőket, a hirtelen gazdagokat, ügyeskedő szemfényvesztőket. Mindebből annyit tanulhatunk, hogy a tévézéssel eltöltött idő nem csupán elpazarolt része életünknek, hanem meg is bosszulja magát, elveszi és kifordítja személyiségünket. Persze ez nem azt jelenti, hogy a tévét ki kell dobnunk, bár a jelenlegi helyzet leginkább ezt sugallná, hanem vissza kell foglalnunk a magyarként eddig még soha nem működő nemzeti médiát, a mi pénzünkből fenntartott, ellenünk működő közintézményt.
A lakópark telepesek szorgalmasan vásárolják föl a magyar földet, vizet és levegőt, ha ez így megy tovább, nekünk még annyi sem marad, hogy egy mélyet szippanthassunk belőle. Vannak közöttük, akik legszívesebben mindannyiunkra légzőkészüléket szerelnének, melynek adagoló csapját ők szabályoznák, és ha úgy döntenek, szabadon elzárhatnák. Ez így nem mehet tovább, a közénk települővel tudatnunk kell a szabályokat. Ha bármely idegen nép fia közöttünk képzeli el jövőjét, az nem csupán anyagi kérdés, az ingatlan megvásárlása, a közüzemi díjak és hasonlók megfizetése, hanem a magyarsággal való együttélés egy nyilvánosan felvállalt szerződés. Az idegen nem tevékenykedhet a magyarság ellen pusztán azért, mert megosztjuk vele a Kárpát-medencét, nem tekinthet bennünket másod- és harmadosztályú polgárnak, pénzéért nem szerezhet többletjogokat. Az idegent vendégjog illeti meg, amely addig tart, amíg betartja a szabályokat. A nem kívánatos személyeket gyorsan el kell távolítanunk, és ha hivatalainkat is megszállva úgy csűrik-csavarják a jogszabályokat, hogy azok ellenünk szóljanak, akkor más módját kell megtalálnunk az igazságosságnak. A vendégjogot sértő személy számára nem kívánatossá kell tennünk a földünkön való tartózkodást. Van már tapasztalatunk a vendégjoggal való visszaélésről, az egyenjogúsítás hamisságáról. Egyenesen vezet ez az út az országvesztéshez, a 95 évvel ezelőtti nagy megrázkódtatáshoz. Nem állt meg a folyamat, már készen állnak a tervek a továbblépéshez, nemzetünk teljes felszámolásához. Magyarország a látszat kedvéért működik ma ezen a néven, de közintézményeiben, közállapotaiban a honalapítók magyar szellemét még nyomokban sem lehet felfedezni. Mindent eladtak, mindent megváltoztattak az istentelen köztársaságok kiagyalói, mégsem tudtak alapos munkát végezni, mert a magyar nyelv, mint nemzetegyesítő csodafegyver továbbra is él. A nemzeti minimumot nem sikerült eddig nyilvánosan meghatároznunk, pedig a magyar nyelv használatánál kezdődik, és azon túl azt is tartalmazza, hogy aki a magyar nyelvet a magyar nemzet kárára használja, az önmagára mond ítéletet.
POLGÁRHÁBORÚ
A most regnáló kormány a nemzet többségének akaratával került hatalomra 2010-ben olyan fontos ígéretekkel, mint az elszámoltatás, a devizahitel kérdés megoldása és adósságcsökkentés. Noha ezekből az ígéretekből semmit nem teljesített, az elmúlt esztendőben mégis megerősítést kapott a nemzettől annak érdekében, hogy végleg kiderüljön: a mulasztás oka időhiány volt, vagy közönséges csalókkal van dolgunk? Ahogy mostanában mutatkozik, az utóbbi tűnik valószínűnek, hiszen a korrupció mérhetetlen kiterjedése megállíthatatlan, és vele együtt a nemzet érdekeinek figyelmen kívül hagyása feltűnő. Mindez polgárháborús veszélyt rejt magában. A magyarságnak nem érdeke, hogy Paks bővítésével, vagy újabb gázvezeték építésével végletesen elkötelezzük magunkat az oroszoknak, miközben a legminimálisabb gesztust, a Szabadság téri tiltott önkényuralmi jelképekkel díszített emlékmű eltávolítását sem kérik döntéshelyzetben lévő politikusaink. Ugyanakkor az Amerika által sugalmazással irányított európai hatalom tovább halad azon a kényszerpályán, amely az Oroszországgal való végletes szembenállást, akár egy háborús konfliktus felvállalását is előrevetíti a közeljövőben, ezért nekünk mindenek előtt ki kell mondanunk: nem magyar politikus az, aki bármilyen háborús helyzetbe belerángatja az országot. Sem az Európai Unió, sem Amerika, sem az euroatlanti szövetség nem lehet elegendő ok arra, hogy akár egyetlen magyar katona is meghaljon idegen érdekekért, ezért az a kormány, amely ilyen kényes külpolitikai helyzetben katonát mer küldeni a világ bármely válságzónájába, az önmagát írja ki a nemzetből. Nem lehet magyar politikus az, aki önérdekből, saját busás jövedelme végett magyarellenes jelszavakkal háborús uszításba, konfliktusvállalásba tereli az országot. Nem magyar miniszter az, aki eltűri, hogy az ukrán válságot Oroszország bekerítésére használó NATO a mi közreműködésünkkel folytassa az igazságtalan polgárháborút. Ukrajna jelentős része szent magyar föld, és itt nem csak Kárpátaljára gondolok, hanem Dentü-Mogyerre, a hajdani Álmos uralta másik Magyarországra, egészen a Kaukázus északi oldaláig, de beszélhetünk a Kaukázusban 1396-ig fennálló Magyarországról, melyet Timur Lenk hordái töröltek el, vagy a hajdani nagy Szkítiáról, melynek aranyhagyatékát az Ermitázstól a Metropolitan Múzeumig a világ minden részére széthurcolták, és következetesen meghamisítva a történelmet ma is azt tanítják, hogy nekünk – a leginkább érintett népnek – semmi közünk a szkítákhoz. Magyarország semmiképpen sem lehet részese egy olyan katonai szövetségnek, amely geopolitikai érdekekre, valójában világuralmi cezaromániára hivatkozva küld civilnek, félkatonainak álcázott csapatokat Ukrajnába. Az orosz-ukrán konfliktusban a mi helyünk a sors által van kijelölve: nem léphetünk fel annak az Ukrajnának az oldalán, amely rabként tartja fogva a jogfosztott kárpátaljai magyarságot, legalább tucatnyi más néppel együtt. Ugyanakkor az oroszokkal sem köthetünk szövetséget szomszédunk ellen, tehát egyetlen esély marad a józan ész keretein belül: ki kell mondanunk Magyarország semlegességét! Aki politikusként „egyrészt – másrészt” csűrés-csavarással ezt elkerüli, az nem képvisel magyar érdeket, az meghazudtolja 1956 legfőbb külpolitikai eredményét, az szembefordul a honalapítók szándékával, és ismét csatlóssá teszi a magyarságot. A NATO a világ különböző részein való agresszív fellépésével, háborúkban való közreműködésével végleg lejáratta magát, és itt nem lehet eltekinteni Amerika önállóan végrehajtott hódító háborúitól sem, hiszen abban szövetségesként akkor is elköteleztük magunkat, ha egy magyar katona sem vett volna bennük részt. Amerika a Szovjetunióval vívott hidegháború idején még joggal nevezhette a bolsevik államot a Gonosz Birodalmának, ám látszólag egyedül maradva a világ vezető erejeként nem bizonyult felelős világhatalomnak. Nem gyakorolt önbírálatot az atomfegyver hirosimai és nagaszaki bevetéséért, a II. világháborúban mutatott népirtásokért, melynek egyik emlékezetes napja 1944. június 2. amikor Kolozsvár, Nagyvárad, Debrecen, Szolnok, Miskolc és Szeged békés polgárait érte terrorbombázás, nem bánta meg Drezda, Berlin, Hamburg, Bréma és sok-sok német város porig rombolását, a háborús doktrína Churchill által megfogalmazott nyílt civil ellenességét, a polgárok ellen vívott irtóhadjáratokat, majd pedig a legyőzött ellenség millióinak lágerekben való kiirtását. Amerika eljátszotta minden erkölcsi tartalékát arra, hogy méltó legyen a világ vezető hatalmának szerepére, Amerika a Gonosz Birodalmává vált. Ez a birodalom most műveleti területté nyilvánította Magyarországot, és ez már csak egy lépés a hadműveleti területtől. Amerikával szemben fel nem lépni egyenlő az erkölcsi fertőbe mártózással. Mindazok a politikusok, akik ebben bármilyen módon közreműködnek, kiiratkoznak a magyar nemzetből akkor is, ha használják nyelvünket, félig-meddig ismerik kultúránkat. NATO tagságunk ilyen körülmények között egy legyőzött állam kálváriája, amelyben a nemzet rabként szenved, mert nincsenek valódi vezetői. Legfőbb feladatunk kell legyen nemzeti felsővezető kijelölése a közvélemény, közbizalom és közakarat alapján. Mindaddig, amíg ez meg nem történik, nem tudunk nemzetként működni, csak sokadalomként, szétforgácsolt, megszállt országként. Tulajdonképpen majdnem mindegy, hogy ki lesz az, mert a mostani állapotnál minden ilyen irányú változás előrelépés.
ÁLLAMADÓSSÁG
Hasonlóképpen magyarellenes cselekedet a Kádár-diktatúra által felvett államadósság fizetésének továbbvállalása. Már 1990-ben ki kellett volna mondania legalább egy vezető magyar politikusnak, hogy az akkor 20 milliárdos államadóssághoz a magyar népnek semmi köze nincs, az a proletár internacionalizmus jegyében – ha egyáltalán járt bizonyítható pénzmozgással, és nem a gazdasági helytartóság finanszírozása volt – idegen helyen kötött ki, abból a magyarság még egy téglányi gyarapodást sem ért el. Az államadósság felszorzása a rendszerváltásnak nevezett folyamat legfőbb eredménye a hitelezők szempontjából, ezért a mindenkori hatalom tagjait ez a bűn tartja leginkább össze. Aki pedig úgy lett a „politikai elit” része, hogy közben az államadósságról szót sem ejtett, az cinkosává vált a nemzetvesztőknek, és ezzel von ítéletet saját fejére. Az államadósságot érvényteleníteni kell a rendszerváltás előtti időkig, ilyen módon az azóta arra a tőkére fizetett kamatokat vissza kell követelni. A magyarság elmúlt negyed évszázada e bűnös adósságteher súlya alatti roskadozással telt, ezért amely politikai párt nem mondja ki az államadóssággal kapcsolatos igazságot, az saját magyarellenességéről állít ki bizonyítványt.
PRIVATIZÁCIÓ
Az ország szétrablóinak nem lehet menlevelet adni azzal, hogy nem beszélünk a privatizációról, a nemzeti vagyon magánkézre játszóiról, az állampárti körökben eldöntött és látszólag demokratikus körülmények között levezényelt nemzetrablásról. Minden egyes szerződést felül kell vizsgálnunk akkor is, ha húsz évnél régebbi ügyekről van szó, mert a nemzeti vagyon átjátszása nem évül el, és a háborús bűncselekményekhez hasonló megítélés alá kell essen. A magyarság érdekeinek védelmében a honalapítók gondolkodását kell követnünk és minden veszteséget nemzeti ügyként kell kezelnünk, visszaszereznünk. Az elszámoltatásnak a politikai bűnökön túl a gazdasági bűncselekményekre is ki kell terjednie. Egyelőre nincs olyan politikai erő a pályán, amely mindezt következetesen fel merné vállalni. Törekednünk kell a bűnök számontartására és a felelősök megnevezésére egészen addig, amíg meg nem jelenik a magyar erő, amely mindezt képes végrehajtani.
NÉPIRTÁS
1956 óta az abortusz törvény liberalizálásával annyi leendő magyar állampolgár vált áldozattá, hogy ma már minden élőre jut egy anyaméhben meggyilkolt magzat, akinek a nevében és érdekében kell most nekünk, abortusztúlélőknek gondolkodnunk. Eleink nem azért adták vérüket a hazáért, hogy a késői utódaik a bizalommal visszaélve önnön pusztításunkban járjanak elöl, még ha a világhatalomnak ez tetszetős is. Látnunk kell, hogy a nemzet ellen viselt háborúnak az abortusz, a megélhetési körülmények, közöttük az egymilliónál több idegen földre űzött fiatal sorsa, az egészségügyben végrehajtott népirtás és a média által levezényelt családrombolás ugyanúgy része, mint a devizahitel uzsoracsalás-sorozat, vagy az állam által felügyelt közintézményekben törvényesnek feltüntetett magyarellenes diszkrimináció. A meglévő keretek között nincs megoldás e nemzetpusztításra, ezért kell mentenünk erőinket és folytatnunk a felvilágosítást, az átlagember döntési helyzetbe hozását mindannyiunk sorsáról. Ez a folyamat nagyon hosszú, és nem hozhat azonnali eredményt, ugyanakkor elkerülhetetlen annak érdekében, hogy a magyar ismét nemzetben tudjon gondolkodni és cselekedni. Jelenlegi rabnemzet állapotunkból csak mi tudjuk önmagunkat felszabadítani megfelelő érettséggel, világlátással és a Teremtés rendje iránti elkötelezettséggel. Az élethez való eredendő és elvitathatatlan emberi jogunk az alapja minden gondolatunknak és cselekedetünknek. Küzdelmünk bármennyire reménytelennek tűnik, az egyetlen tisztességes útja a megmaradásnak. A következő nemzedékek nem születhetnek rabnak, szolgának, cselédnek, mérhetetlen államadóssággal a nyakukban.
|
LAST_UPDATED2 |
2015. január 12. hétfő, 07:10 |
|
LAST_UPDATED2 |
2015. január 14. szerda, 09:35 |
-
2012 december 01 Dévai Nagy Kamilla és Fülöp Örs István énekel a torontói Szt. Erzsébet Templomban. Dévai Nagy Kamilla ...
-
Dévai Nagy Kamilla és az általa alapított Krónikás zenede növendékei adtak ünnepi koncertet városunkban. A stábunk által ...
-
-
-
Délvidék, magyarság, Trianon.
-
-
-
Egyházi himnusz, régi magyar himnusz.
-
Dévai Nagy Kamilla és Gróf Georgina Zsófia előadásában Nagykörűn.
-
2012 december 01 Dévai Nagy Kamilla és Fülöp Örs István énekel a torontói Szt. Erzsébet Templomban. Vers: Dr. Pap Lajos ...
-
Szeretettel Dévai Nagy Kamillának a pályáján eltöltött 45 évéért. Kamilla, köszönjük a dalokat, a gondolatokat és a csendeket.
-
2012 december 01 Dévai Nagy Kamilla és Fülöp Örs István énekel a torontói Szt. Erzsébet Templomban. Dévai Nagy Kamilla ...
-
-
Kőszegi archívum / 2006. február 9. Van egy iskola Magyarországon amelyik az ott tanuló diákok után egyetlen fillér állami ...
-
-
Human Dignity Award Emberi Méltóság Díj - Dévai Nagy Kamilla, előadóművész. Kell még egy szó ... kell még egy ölelés, mielőtt ...
-
Pomázi Zoltán és a Bojtorján együttes ma is aktuális dala : Összetartozunk.
-
Föld és ég gyermrkei - Dévai Nagy Kamilla.
-
Dévai Nagy Kamilla a Magyar Televízió Nyílik a Rózsa című népdalvetélkedőjén láthatta először a közönség. Ezt követően a „
-
Székely pacsirtához /Dévai Nagy Kamilla ének művészhez / Mint tavaszi légben éneklő pacsirta Szivünk,lelkünk bánatát elsirja ...
|
|
|