"Réges-régen nem számított rendkívülinek, ha valaki a táltos paripáról beszélt. Az sem számított rendkívülinek, ha valaki felismerte, megszelídítette, majd megülte a táltos paripát. De még az sem, ha a táltos paripa hátán berepült a Tündér Ilona kastélyába. Aztán egyre kevesebben ismerték fel, egyre kevesebben tudták megszelídíteni, egyre kevesebben tudták meglovagolni. Platón korában a görögök közül már igen kevesen, de a magyarok közül Mátyás korában is elég sokan megülték a táltos paripát. Ezért mondják sokan, hogy a magyar társadalom fejlődése „megkésett"? Nem, nem ezért, mégis azt mondjuk, hogy nem véletlenül és nem jogtalanul beszélnek e megkésettségről. Nem véletlenül és nem jogtalanul, de félreértik és félremagyarázzák, mert nem tudják felfogni a magyar műveltség évezredeket átvészelő archaikus, szakrális hagyományainak a nagy rejtélyeit. A legfontosabb: ha e megkésettség azt jelenti, hogy a magyar társadalom évszázadokon át „korszerűtlenül" ragaszkodott a szakrális királyság szent hagyományaihoz, akkor áldott megkésettségről beszélhetünk. Alighieri Dante írta meg az egyik legszebb könyvet a táltos paripáról és Tündér Ilonáról, az Isteni Színjáték címet adta e könyvnek, de már nem merte nevén nevezni se a táltos paripát, se Tündér Ilonát, s amikor megtudta, hogy megannyi magyar népmese szól a táltos paripáról és Tündér Ilonáról, s hogy a Magyar Királyságban e meséket még „meg szabad érteni", így fakadt ki: „Boldog Magyarország!"" Részlet az előszóból
Réges-régen nem számított rendkívülinek, ha valaki a táltos paripáról beszélt. Az sem számított rendkívülinek, ha valaki felismerte, megszelídítette, majd megülte a táltos paripát. De még az sem,... Tovább
TARTALOM
Előszó
5
A régi magyar hitvilág, vallás, hitélet, valamint őstörténetünk kutatásának felfoghatatlannak tűnő kérdései
7
A régi magyar hitvilág, vallás, hitélet, valamint őstörténetünk kutatása a tabuk és hamis előítéletek rabságában
21
A magyar őstörténet, magyar ókor és kora középkor azon megoldatlan kérdései, amelyek ismerete nélkül nem tanulmányozhatjuk méltóképpen a régi magyar hitvilág, hitélet, vallás kérdésköreit
32
A régi magyar hitvilág, hitélet, vallás kérdéskörei (1.)
79
A régi magyar hitvilág, hitélet, vallás kérdéskörei (2.) A régi magyar hitvilág és a magyar mitológia
100
A régi magyar hitvilág, hitélet, vallás kérdéskörei (3.)
149
A Szent István előtti magyar kereszténység: a szkíta kereszténység
197
Három szakrális király különös rejtélyei
215
A régi magyar Szentírás (szent könyvek) kérdésköreinek részletesebb kifejtése
247
Szent István nagy egyházügyi és államjogi reformjának előzményei. Uralkodása első korszakának rejtélyei
259
A nagy egyházügyi, hitújító és államjogi reform legfontosabb kérdései
272
A magyar Szentírás (szent könyvek) kérdése és az Úr Jézus kultusza
296
Szent István államjogi és egyházügyi reformjának egyéb sajátos kérdései. Küzdelem a szakrális hierarchia megőrzéséért